honda blade
Popular Posts
-
2012 YAMAHA FZ8 50th Anniversary Edition Motorcycle wallpapers, insurance, accident lawyers information, review and specifications 2012 YAMA...
-
2012 YAMAHA FZ8 Motorcycle wallpapers, insurance, accident lawyers information, review and specifications 2012 YAMAHA FZ8 Klik gambar untuk ...
-
Conseguimos outras imagens que revelam a nova aparência da versão 2012 do utiltário Hilux SW4 da Toyota. Depois da picape, revelada oficial...
-
harga body kit Kawasaki Ninja 250R , Bosan dengan body Kawasaki Ninja 250R, nih ada body kit yang dibanderol Rp 8,5 juta, Ada tipe synter ...
-
Tag: motor drag liar, motor drag mio, motor drag race, motor drag indonesia, motor drag 2010, motor drag 2011, motor drag rx king, motor dra...
-
Harga Motor Kawasaki Ninja 2012 ZZ-R1400/ZX-140R, semakin dekat dengan 2012 semua pabrikan sepeda motor, sudah mempersiapkan motor baru, se...
-
I was afraid it was 2002 suzuki BALENO admirable if the modification by the appropriate hand. 2002 suzuki BALENO modification is actual goo...
-
Tag: Motor Modifikasi, Motor Modifikasi Yamaha, Motor Modifikasi 2010, Motor Modifikasi Satria FU, Motor Modifikasi Honda, Motor...
-
honda scoopy vs vespa super 1961 , hmm judul di atas rasanya tak berimbang, tapi kita lihat apa saja kesamaan dari honda ccoopy dan vespa ...
-
2012 YAMAHA V-Star 950 Tourer Motorcycle wallpapers, insurance, accident lawyers information, review and specifications 2012 YAMAHA V-Star 9...
Harga Honda New Blade vs honda blade
honda blade
Novo Honda CRV aparece em registro de patentes argentino
Com previsão de lançamento para o Salão de Los Angeles, agora em novembro, o novo modelo foi mostrado recentemente na forma de conceito através de algumas imagens antecipadas pela própria montadora. Lançado em 1995, ele chega à quarta geração com a dura missão de enfrentar de igual para igual a forte concorrência coreana.
As vendas devem começar no início de 2012, primeiramente nos EUA e depois na Europa e no Japão, e só depois nos mercados sul-americanos.
Dom Pedro I e os 5 passos para saber o que acontece e quando é a hora de trocar seu pneu
1 - Muita Vibração
(Vibração em excesso é quase sempre um sinal de que algo não está correto.)
Há um limite para as vibrações quando se está dirigindo, especialmente quando a estrada está mal cuidada. Mas se você dirige com frequência, provavelmente sabe quando a vibração do pneu está prejudicando seu automóvel. Há diversos motivos que fariam o seu carro vibrar em demasia – talvez seja o pneu desalinhado e/ou desbalanceado, ou os amortecedores já passaram do tempo. Mas a vibração também pode indicar que há algum tipo de problema interno no próprio pneu. Mesmo que o pneu não seja a causa da vibração, ela poderá danificá-lo e o problema aparecerá em breve. Portanto, se seu carro possui problemas com vibrações, mesmo que seja em estradas ruins, leve-o ao mecânico de imediato para que seja feito uma revisão, pois vibração é um sinal ruim na maioria das vezes.
2 - Saliências e bolhas no pneu
(Saliência ou bolha no pneu pode levar a uma explosão.)
Às vezes temos um desgaste na superfície externa do pneu, e o resultado pode ser o aparecimento de bolhas ou protuberâncias que se estendem ao resto da superfície. Imagine um aneurisma em um dos vasos sanguíneos. O que você faria? Correria para o hospital pois corre o risco dessa veia/artéria estourar, não? Com o pneu acontece o mesmo. Qualquer pancada neste ponto fraco pode fazer com que o pneu exploda instantaneamente, e se você não colocá-lo para um reparo rápido, pode ganhar uma passagem de ida para o hospital. Então, mantenha a atenção a esses detalhes.
3 - Rachaduras na parte externa
(Pneu rachado e desgastado nas extremidades é um péssimo sinal.)
Nem todos os problemas nos pneus são na banda de rodagem. Eles também podem aparecer nas extremidades. Felizmente, é fácil de fazer uma verificação visual dos problemas. Procure por faixas ou cortes na lateral - ranhuras que são distintas o suficiente para serem visíveis a olho nu. Estes poderiam ser sinais de que seu pneu está desenvolvendo um vazamento (ou pior, ele pode estar quase pronto para explodir). Isto é, definitivamente, algo que você gostaria de evitar, não é mesmo? Portanto, se as rachaduras na parede lateral estão começando a parecer, leve o carro à oficina mais próxima e pode começar a pensar em substituí-lo. Melhor prevenir do que remediar, como dizem.
4 - A barra indicadora de desgaste na banda de rodagem
(Quando vemos um amontoado de borracha indo perpendicularmente em direção à banda de rodagem, isso indica que você precisa de pneus novos.)
Os pneus novos possuem uma tecnologia que os antigos não possuíam: a barra indicadora de desgaste na banda de rodagem, construída em seu interior, que são quase visíveis quando os pneus estão novos mas vão aparecendo na medida em que os pneus se desgastam. Elas surgem no formato de uma barra de borracha em direção perpendicular à banda de rodagem.
Caso mais de uma dessas barras fiquem à mostra, significa que a borracha do pneu está ficando baixa, o que deixa o carro mais propenso a aquaplanagem. Se a barra estiver aparecendo nitidamente em um ou todos os pneus, dê uma atenção especial. Leve ao mecânico ou revendedor de pneus de sua confiança para substituí-los.
5 - Dom Pedro I e a banda de rodagem
(Quanto você ainda tem da banda de rodagem? Basta uma moeda de 10 centavos com a figura de D. Pedro I)
Você nunca deve deixar a banda de rodagem ficar abaixo de 1/16 polegadas (1.6mm) de profundidade. Se você dirige regularmente com ele liso e em superfícies molhadas, a contagem dessa medida é de 3.2mm.
Há duas formas para realizar o teste de milimetragem da banda de rodagem de seus pneus:
- Comprando um medidor profissional
- Utilizando um velho truque que dará uma medida aproximada da profundidade que não custará mais do que uma moeda de 10 centavos: coloque a moeda com a cabeça de Dom Pedro I virada pra baixo. Se a cabeça dele permanecer visível, você precisa trocar seu pneu. Leve o carro ao mecânico e peça por um conjunto de pneus.
Fonte: Liqui Pneus
Coluna Alta Roda - Pensamentos alternativos
Naturalmente, as marcas germânicas dominaram o ambiente. A começar pelo VW Up!, um subcompacto de quatro lugares, para disputar um segmento que crescerá muito. O modelo apresenta sofisticações, como frenagem automática e inteligente sistema multimídia portátil. Essa plataforma dará origem ao futuro carro de entrada da marca, substituindo o Gol IV, para cinco passageiros e com estilo próprio.
A Mercedes-Benz apresentou o novo Classe B, crossover de hatch e monovolume, com muitos equipamentos de série inclusive sistema anticolisão. Sua arquitetura flexível vai gerar um hatch (Classe A), um utilitário esporte (SUV) compacto, um sedã-cupê e uma station. Atenções se voltaram ao carro conceito F-125 (alusão aos 125 anos da empresa), um elétrico muito avançado que associa bateria de íon-enxofre e pilha a hidrogênio para até 1.000 km de autonomia.
A BMW mostrou o compacto Série 1, mais espaçoso, e consolidou sua submarca para propulsão alternativa. O i3 elétrico está praticamente pronto com muita fibra de carbono para aliviar o consumo da bateria, enquanto o híbrido esporte i8 ainda demora dois anos. A Audi respondeu com o carro-conceito A2 que terá também motor elétrico e o estudo Urban Concept ainda em estágio primário, mas o esportivo R8 e-Tron surgiu em forma quase definitiva.
Fechando a ofensiva alemã, a Porsche exibiu o novo 911, mais baixo e longo, projetado para receber propulsão híbrida. Versões conversíveis de supercarros também tiveram vez: Mercedes-Benz CLS (teto de lona) e Ferrari 458 Italia (teto rígido), atraindo fãs fiéis do puro glamour.
Impressionaram a semelhança visual entre o novo Fiat Panda e o Uno brasileiro, de plataformas diferentes, além da nova linguagem de estilo da Ford realçada no Evos. Citroën DS5 confirmou o desenho audacioso da marca; a Renault contra-atacou com o conceito do que poderá ser um Kangoo no futuro; Smart também antecipou a evolução estética do microcarro (além da terceira geração elétrica); Mini cupê ampliou de forma criativa o desenho que parecia único.
Entre os SUV de maior porte, a maior surpresa foi o Maserati Kubang (materialização de um conceito do Salão de Detroit/2003). A Land Rover antecipou em quatro anos as primeiras formas do que, tudo indica, será o sucessor do icônico Defender.
Apesar da ênfase sobre elétricos e híbridos em Frankfurt, já há mais gente pensando que motores a combustão ainda vão evoluir e surpreender em emissões. Na Europa, por exemplo, 75% dos motores de carros novos utilizam turbocompressores (Classe B e A1, 100%). Como gerar eletricidade também emite gás carbônico (CO2), à exceção de usinas atômicas, podem acontecer surpresas e adiar para além de 2030 as chances de mínima consolidação do mercado de veículos elétricos a bateria.
AUMENTO significativo do IPI atingirá indistintamente todos os modelos não produzidos no Mercosul e México, mesmo que o fabricante já possua instalações industriais no Brasil. No fundo, o governo federal sabe que essa discriminação de imposto segundo a origem do produto contraria a Constituição. Resolveu correr o risco, em defesa do emprego industrial.
MAIS estranho é a taxação extra sobre importados vigorar até dezembro de 2012, embora a política de aumento da competitividade vá até 2016. Fica a dúvida se a medida pode ser revista ou a exigência de conteúdo de peças nacionais abrandada para quem quer fabricar no País. Casos da Chery e JAC, além da BMW que extraoficialmente já decidiu, mas pode desistir.
MERCEDES-BENZ SLS AMG roadster oferece rara combinação entre raízes históricas, estilo atual e desempenho ímpar. Inspirado no venerável 300 SL, de 1954, e suas portas no estilo de asas de gaivota na versão cupê, o conversível tem, claro, portas convencionais. O teto de lona se amolda à perfeição ao desenho do carro, além de subtrair apenas três litros do porta-malas.
GUIAR o SLS é uma experiência estonteante. O roadster tem capô longo e traseira curta. Sua largura exige atenção em estradas e ruas estreitas da Costa Azul francesa, Mônaco e pequenas cidades italianas na região. Motor V-8 de 571 cv e excitantes 66,3 kgf·m são exploráveis em todas as situações. Mesmo que por apenas alguns segundos.
EXISTEM quatro opções de controle das suspensões no SLS, combinadas a respostas de direção, acelerador e troca de marchas na caixa automatizada de sete velocidades formando um transeixo traseiro. O conversível é cerca de 10% mais caro que o cupê e terá 30% do mix de vendas (no Brasil, bem menos). A fábrica produz cerca de 1.200 unidades/ano.
Futuro Audi RS5 Cabrio também vaza em imagens de patente
As imagens foram tiradas do registro europeu de patentes e mostram o futuro modelo em diversos ângulos.
A apresentação oficial deve ocorrer somente durante o Salão de Genebra em 2012.
Vazam imagens de catálogo do Honda City reestilizado
Falando da versão vendida no Mercosul, ela desembarca de visual novo apenas em 2012 e continuará sendo oferecida com a mesma opção 1.5 16V flex que rende até 116 cv com etanol.
Honda Vario CBS dan CW, di rombak.
Vario CBS yang di jual dengan harga Rp 14.300.000 (on the road DKI Jakarta) memberikan stripping baru berkonsep fashionable, advanced, dan exclusive.dan untuk Vario Techno CBS, selain perubahan desain bodi, juga ditambah dengan memberikan stripping baru berkonsep advanced futuristic yang akan lebih kelihatan mewah. harganya sedikit lebih mahal dari Vario CW Harganya dibanderol Rp 15.790.000 (on the road DKI Jakarta).Diharapkan dengan perubahan tersebut akan meningkatkan penjualan di tahun ini.
Surgem os primeiros sketchs do Novo Hyundai Eon
Ele será lançado em outubro na Índia com motorização de 800 cc e três cilindros que rende aproximadamente 50 cv de potência. Substituto do atual Santro, vendido há pelo menos 13 anos no mercado local, ele é aguardado com muita expectativa e chega para tentar repetir o mesmo sucesso desse modelo que caiu no gosto dos consumidores de lá.
Imagens de patente revelam o Novo Honda CRV
O modelo deve ser lançado nos EUA antes do fim do ano e sua chegada ao Brasil provavelmente vai ficar para o ano que vem.
harga Supra x 125 helm in, generasi baru 2011
Novo flagra do Hyundai Genesis Cupê reestilizado
Não há dúvidas que o visual caiu como uma luva na proposta do modelo, ainda mais sabendo que agora ele será montado sobre o novo motor 3.8 V6 de 333 cv de injeção direta que já equipa o Genesis sedã.
Vaza a primeira imagem do Honda City reestilizado
Vendido no mercado brasileiro desde o final de 2009, o sedã compacto da marca rapidamente fez sucesso por aqui, chegando até roubar vendas do New Civic, que até então era o modelo mais vendido da marca.
Atualmente ele é oferecido em três versões: DX, LX, EX e ELX, todas equipadas com motor 1.5 16V flex que rende até 116 cv com etanol.
Essa mudanças chegam no início de 2012 devem dar um novo gás ao modelo que agora possui um número maior de concorrentes, como o New Fiesta Sedan e do futuro Nissan Sunny.
Gambar motor YAMAHA V-Star 950 2012
Klik gambar untuk download ukuran 1600 x 1200
• Low ride, high standards.
• A double-downtube steel frame gives the 2012 Yamaha V-Star 950 the longest wheelbase in it's class, while a fuel-injected, forward mounted engine packs major power under your low 26.5 inch seat.
• The 2012 V-Star 950 offers middleweight performance in user friendly, confidence inspiring package that will appeal to entry level riders right through to seasoned veterans. The V-Star 950 offers an exciting combination of excellent engine performance and character with plenty of power for longer highway adventures.
• Looking for a new generation cruiser that is fun to ride and easy to operate?
• A cruiser that features a full size chassis, high quality fit and finish plus a super low seat height. The V-Star 950 offers class leading performance and plenty of cruiser character so you can discover your free spirit in comfort and style.
• The 2012 V Star 950 is the benchmark in the entry cruiser class, appealing to seasoned riders as well as those looking for a friendly entry-level cruiser.
• The air-cooled V-twin delivers plenty of distinctive, big-cruiser character and pulsing torque feel. Seat height is an extra-low 26.6 inches. The full-sized chassis has a long, low look and provides spacious comfort. Handling is sporty and responsive, great for curvy back roads and commuting around town as well as open-highway cruising.
• No wonder V-Twin® Magazine named V Star 950 the 2009 “Metric of the Year”!
• The 942cc 60° V-twin engine is both simple and sophisticated. Sure, there’s no-fuss air cooling for traditional looks. But inside you’ll find the reason for the surprisingly spirited performance: four-valve cylinder heads, ceramic-composite-lined cylinders, forged aluminum pistons and fuel injection. The meticulously tuned 2-into-1 exhaust system has a throaty exhaust note and also 3-way catalyst technology to reduce air pollution.
• The carefully designed chassis contributes to an exceptionally light feeling riders are sure to appreciate. The double-cradle steel main frame offers an ideal rigidity balance in the longitudinal, lateral and tensional directions, using the engine as a stressed member. With the engine mounting position slightly forward for optimum front-rear weight distribution and its large, 18-inch front wheel, the V Star 950 has outstanding handling performance.
• The fenders are real steel, front and rear. That adds to the quality look and feel, and makes customization easier.
• The V Star 950 Tourer rolls out with a windshield, leather-wrapped hard sidebags and a passenger backrest, all standard, ready for the open road or the commute to school or work.
• The V Star 950 and V Star 950 Tourer achieve fuel economy up to an estimated 47 mpg* with a fuel tank that holds 4.5 gallons of gas.
2012 Yamaha V-Star 950 Features and Benefits
KEY POINTS
• Fuel Consumption * 20kpl/57mpg(Imp)
• Air-cooled, 942cc, SOHC, 4-valve, V-Twin power plant
• Long, low, agile chassis with user friendly 675mm (26.6") seat height
• Looking for a new generation cruiser that is fun to ride and easy to operate?
• 1
V Star 950 is the benchmark in the entry cruiser class, appealing to seasoned riders as well as those looking for a friendly entry-level cruiser. The air-cooled V-twin delivers plenty of distinctive, big-cruiser character and pulsing torque feel. Seat height is an extra-low 26.6 inches. The full-sized chassis has a long, low look and provides spacious comfort. Handling is sporty and responsive, great for curvy back roads and commuting around town as well as open-highway cruising. No wonder V-Twin® Magazine named V Star 950 the 2009 “Metric of the Year”!
• 2
The 942cc 60° V-twin engine is both simple and sophisticated. Sure, there’s no-fuss air cooling for traditional looks. But inside you’ll find the reason for the surprisingly spirited performance: four-valve cylinder heads, ceramic-composite-lined cylinders, forged aluminum pistons, and fuel injection. The meticulously tuned 2-into-1 exhaust system has a throaty exhaust note, and also 3-way catalyst technology to reduce air pollution.
• 3
The carefully designed chassis contributes to an exceptionally light feeling riders are sure to appreciate. The double-cradle steel main frame offers an ideal rigidity balance in the longitudinal, lateral, and torsional directions, using the engine as a stressed member. With the engine mounting position slightly forward for optimum front-rear weight distribution and its large, 18-inch front wheel, V Star 950 has outstanding handling performance.
• 4
The V Star 950 achieves fuel economy up to an estimated 47 mpg* with a fuel tank that holds 4.5 gallons of gas.
• 5
Fender are real steel, front and rear. That adds to the quality look and feel, and makes customization easier.
ENGINE
942cc, air-cooled, SOHC, 4-valves per cylinder, 60° V-twin produces outstanding low- and mid-range torque - maximum torque is reached at only 3,500 rpm - for exceptional cruising performance.
One-piece cylinder heads feature 4-valves per cylinder to provide optimum volumetric or filling efficiency for maximum power output. More fuel / air mixture entering the combustion chamber means increased power output. Two smaller intake valves allow more air flow than a single large valve. Two smaller valves (lighter) also allow for higher rpms before valve float.
Pent roof type combustion with optimized squish area forces the fuel / air mixture toward the centre of the combustion chamber (and the centrally located long reach spark plug) for faster, more complete combustion and hence improved power and reduced emissions.
Cylinder heads feature buff polished fins for a quality appearance, while the cylinder head covers are chromed.
The SOHC valve train features 31.5mm intake and 28mm exhaust valves with single valve springs which reduce friction and power losses. Specially designed "Y" shaped rocker arms activate the valves. The roller rocker system utilizes needle bearings that "roll" directly on the cam lobes allowing the lift of 2 valves at the same time without producing excessive camshaft wear and friction.
Auto adjusting cam chain tensioners are used to reduce mechanical engine noise and maintenance
Lightweight "liner-less" aluminium cylinders feature ceramic composite plating for superior heat dissipation for excellent cooling, less friction, reduced weight and longer engine life.
Single pin style crankshaft is used to enhance engine character and exhaust note.
Flat top, lightweight forged aluminium pistons provide excellent durability while reducing reciprocating mass for fast throttle response.
Wet sump oil delivery system features an easy access spin-on type oil filter. A traditional dipstick is used to check oil level.
Classic side mounted, large capacity, 3 litre air box houses an easy access, high-flow viscous paper-type filter. Its design highlights and compliments the V-twin engine appearance. The outer cover is chromed.
Dual bore, 35mm throttle body fuel injection system with TPS (Throttle Position Sensor) and ISC (Idle Speed Control). This is a "closed loop" system that utilizes a heated oxygen sensor. The oxygen sensor feeds back info to the ECU which in turn adjusts the fuel/air mixture for maximum power with minimum emissions. The oxygen sensor is located before the mufflers, so the use of aftermarket slip-on mufflers will not affect this system.
4-hole, 2-directional spray, Denso fuel injectors are used for excellent fuel atomization and more complete combustion chamber filling. There is one injector per cylinder.
Fuel injection benefits include improved fuel economy; choke-less starting, reduced emissions, and smoother drivability. The XVS950 has been tuned to provide a very "linear" throttle response for easy riding.
Powerful 32 bit ECU controls the ignition and fuel injection process
Stylish 2 into 1 exhaust system features a 3-way honeycomb-type catalyser at the entry point to the muffler. The catalyser reduces harmful exhaust emissions, while the "dual stage type" muffler produces a low, throaty V-Twin exhaust note.
Multi-plate "outer pull type'" wet clutch is used. Lever pull is light and easy.
5-speed transmission features optimized gear ratios for excellent city and highway drivability. Transmission gears use "straight cut dogs" for smooth, positive shifting. 5th gear delivers outstanding cruising performance and reduced rpms at highway speed
One piece classic heel-and-toe shifter adds versatility and enhances the overall cruising experience.
Transistorized coil ignition (T.C.I.) provides a hot spark for sure starts and is maintenance-free.
Clean, quiet belt drive system is extremely low maintenance and simplifies customization. The belt features "Aramid" cords for excellent strength and reduced stretching.
Air Induction System (A.I.S.) reduces harmful CO and HC exhaust emissions.
Numerous chromed engine parts reinforce this motorcycle's quality image.
CHASSIS / SUSPENSION
Double cradle steel frame offers roomy ergonomics, great handling and a low seat height. This frame utilizes a 4-point rigid engine mounting system to optimize the overall rigidity balance for superior handling. The engine is a stressed member of the frame. Rake is 32 degrees. The engine is mounted low in the chassis to provide a low center of gravity for a light, easy handling feel.
"Box section" steel swingarm compliments the frame.
The V-Star 950 features one of the lowest seat heights in its class (675mm / 26.6"), making it very easy for most riders to place both feet flat on the ground, an important benefit for novice or shorter riders.
The long (1685mm / 66") wheelbase provides very stable and precise handling at all speeds. Both of these benefits will help instil confidence in novice riders.
"New Style Classic" body design concept is based on a single streamline running along the entire body surface. This stylish design highlights a new low, lean, and lighter image than conventional old style cruisers. The long, low design means spacious ergonomics with lots of leg room, which maximizes both rider and passenger comfort.
Beefy 41mm front fork features stylish large-diameter brushed-finished fork covers. Wheel travel is 135mm (5.3") for a smooth, comfortable ride.
Monocross style, single-shock, bottom link rear suspension centralizes mass for light, agile handling. The linkage system provides a rising rate or progressive effect that provides excellent compliance on small bumps then increases in firmness for large bumps.
Spring preload adjustable rear shock is vertically mounted behind the engine and is tucked out of sight for that clean, classic "hardtail" look. Rear wheel travel is 110mm (4.3"). The 9 positions of spring preload adjustment allows the rider to tailor spring preload to suit rider weight, load and road conditions.
Single, large 320mm front disc brake features a pin slide-type caliper with twin pistons for strong, confidence-inspiring stopping power.
298 mm rear disc brake is squeezed by single piston caliper mounted to the underside of the swingarm. This design not only helps to hide the caliper but also lowers the center of gravity for light handling.
1 inch diameter, pull back handlebars are easy to reach and enhance the riding position for excellent rider comfort. Chromed bar end weights reduce vibration for excellent rider comfort.
17 litre teardrop shaped fuel tank compliments the long, low "New Style Classic" body lines. The reserve portion of the tank is 3.7 litres.
Separate rider and passenger seats offers excellent comfort and support for all day riding fun. Rider seat height is only 675mm or 26.6 inches off the ground. The front portion of the rider seat is narrow to make it even easier to touch the ground. The passenger portion of the seat can easily be removed if desired.
Front and rear fenders are made of steel for easy customization and demonstrate the quality of build.
Full-size, "floating-type" rider floorboards are roomy and comfortably positioned while also helping reduce vibration. There is a replaceable "scraper" area on the lower edge of the board.
Lightweight 8-spoke cast aluminium wheels are fitted wide tubeless tires. These stylish wheels feature a "split" spoke design. Front wheel is 3.50 inches wide fitted with a 130/70x 18 bias tire, while the rear is 4.5 inches wide fitted with a 170/70x 16 bias tire.
Stylish fuel tank mounted instrument features an analog speedometer, digital odometer, dual tripmeters, low fuel tripmeter, clock and low fuel warning light. The instrument illumination can adjusted to suit the rider's preference via the RHS switch gear.
Handlebar switch gear allows the operator to change instrument meter functions via buttons on the RHS handlebar switch, thereby eliminating the need to take your hands off the bars to "tab through" the main instrument functions.
60/55 watt high intensity halogen headlight emphasizes the "New Style Classic" body styling. The headlight is adjustable up and down plus left and right.
"New Style Classic" taillight design.
DETAILS
• Industry-leading Star family fit and finish features rich, lustrous paint and extensive chrome accents creating a machine as stunning as it is powerful.
• Extra wide brushed aluminium front brake and clutch levers provide a quality feel.
• High output 460 watt generator
• Electric fuel pump
• Low-maintenance, lightweight, compact, sealed battery ensures fuss-free, dependable starting.
• Steering lock is integrated into the main ignition switch for extra convenience.
• Self-cancelling turn signals
• Excessive lean angle sensor will stop the engine in the event of a tip over
• Convenient under seat helmet holder bracket
• Upper & lower belt covers help prevent debris from entering the belt and pulley areas
• Stylish clear signal lenses.
• Convenient pre-wired accessory plug for passing lamps inside the headlight shell.
2012 Yamaha V-Star 950 - International Specifications/Technical Details
US MSRP Price: $8,490 (Candy Red) Available from July, 2011
$8,490 (Liquid Silver) Available from July, 2011
ENGINE
Type 57.5-cubic-inch (942cc) air-cooled 4-stroke, V-twin, SOHC, 4-valve
Bore x Stroke 85.0mm x 83.0mm
Compression Ratio 9.0:1
Fuel Delivery Fuel injection
Ignition TCI: Transistor Controlled Ignition
Transmission 5-speed; multiplate wet clutch
Final Drive Belt
CHASSIS
Suspension / Front Telescopic fork, 5.3-in travel
Suspension / Rear Single shock, 4.3-in travel
Brakes / Front Hydraulic disc, 320mm
Brakes / Rear Hydraulic disc, 298mm
Tires / Front 130/70-18M/C 63H
Tires / Rear 170/70-16 M/C 75H
Wheels 8-spoke cast
DIMENSIONS
Length 95.9 in
Width 39.4 in
Height 42.5 in
Seat Height 26.6 in
Wheelbase 66.3 in
Rake (Caster Angle) 32.0°
Trail 5.7 in
Fuel Capacity 4.5 gal
Fuel Economy** 47 mpg
Wet Weight*** 613 lb
OTHER
Warranty 1 Year (Limited Factory Warranty)
2012 Yamaha V-Star 950 Press Release:
Star Motorcycles Introduces 2012 V Star 950 and 950 Tourer
Cypress, California, June 8, 2011 – The 2012 V Star 950 is the benchmark in the entry cruiser class, appealing to seasoned riders as well as those looking for a friendly entry-level cruiser.
The air-cooled V-twin delivers plenty of distinctive, big-cruiser character and pulsing torque feel. Seat height is an extra-low 26.6 inches. The full-sized chassis has a long, low look and provides spacious comfort. Handling is sporty and responsive, great for curvy back roads and commuting around town as well as open-highway cruising.
No wonder V-Twin® Magazine named V Star 950 the 2009 “Metric of the Year”!
The 942cc 60° V-twin engine is both simple and sophisticated. Sure, there’s no-fuss air cooling for traditional looks. But inside you’ll find the reason for the surprisingly spirited performance: four-valve cylinder heads, ceramic-composite-lined cylinders, forged aluminum pistons and fuel injection. The meticulously tuned 2-into-1 exhaust system has a throaty exhaust note and also 3-way catalyst technology to reduce air pollution.
The carefully designed chassis contributes to an exceptionally light feeling riders are sure to appreciate. The double-cradle steel main frame offers an ideal rigidity balance in the longitudinal, lateral and tensional directions, using the engine as a stressed member. With the engine mounting position slightly forward for optimum front-rear weight distribution and its large, 18-inch front wheel, the V Star 950 has outstanding handling performance.
The fenders are real steel, front and rear. That adds to the quality look and feel, and makes customization easier.
The V Star 950 Tourer rolls out with a windshield, leather-wrapped hard sidebags and a passenger backrest, all standard, ready for the open road or the commute to school or work.
The V Star 950 and V Star 950 Tourer achieve fuel economy up to an estimated 47 mpg* with a fuel tank that holds 4.5 gallons of gas.
The 2012 V Star 950 comes in Liquid Silver or Candy Red with an MSRP of $8,490. The V Star 950 Tourer comes in Raven or Impact Blue with an MSRP of $9,490. Both will be available at Star Motorcycles dealerships nationwide beginning in July.
* Fuel economy estimates are based on US EPA exhaust emission certification data obtained by Yamaha. Your actual mileage will vary depending on road conditions, how you ride and maintain your vehicle, accessories, cargo, and operator/passenger weight.
Florida Motorcycle Accident Lawyer www.florida-lawyer.com Call or contact: 888 446 1999. Need a Florida Motorcycle Accident Lawyer and looking for an ethical, experienced and aggressive lawyer to figure out if you may be entitled to money compensation for your serious injury? |
New R15 Version 2.0
GM estuda importar o Novo Chevrolet Aveo (Sonic) para o Brasil
A intenção da montadora é encaixar o modelo entre o Ágile e o Cruze hatch na gama de produtos, mas a alta taxa de importação para produtos de fora do país pode inviabilizar a chegada do modelo. Recentemente alguns sites nacionais anunciaram que o modelo seria ser produzido no país, mas o executivo da GM tratou logo de desmentir essa informação.
Hoje ele é produzido apenas na Coréia do Sul e de lá é enviado para a Europa com motor 1.6 a gasolina e 1.3 a diesel. O nosso também viria de lá nas versões hatch e sedã, com preço na casa dos 50 mil reais.
Só pra lembrar, há pouco mais de sete meses conseguimos imagens exclusivas do modelo rodando em testes no país (veja aqui).
E você leitor, acha que há espaço para o Novo Aveo no Brasil? Deixe sua opinião nos comentários.
Ford Ka Sport é o astro de duelos inusitados no Youtube
Os cinco filmes, de até 45 segundos, estão disponíveis no canal exclusivo da Ford no YouTube (http://www.youtube.com/fordbrasil) a partir desta quinta-feira, 15 de setembro. Eles mostram de forma divertida o desempenho, a segurança, a agilidade e o espaço interno do veículo. Em cada episódio o Ka Sport enfrenta um desafio diferente, contra um Ford Mustang, um dragster, bananas de dinamite e até "foras da lei".
A campanha inclui também anúncios impressos e um filme de 30 segundos para TV, que convidam o consumidor a visitar o canal da Ford no YouTube e conferir o show room do Ka Sport 2012 no site oficial (www.kasport.com.br).
Ford Ka Sport x Homem no Tonel – Quem chega mais rápido: um Ford Ka com cinco passageiros subindo uma ladeira ou um homem dentro de um tonel rolando pela mesma ladeira abaixo? Nesse vídeo, que destaca o espaço interno do carro, o confronto termina empatado, com uma diferença: enquanto o homem do tonel chega tonto e enjoado, os passageiros do Ford Ka descem do carro confortavelmente e tranquilos.
Ford Ka Sport x Dinamite – Imagine um pavio de dinamite aceso e um Ka Sport dando a largada, lado a lado. Quem cruza primeiro a linha de chegada? Nesse caso, quem leva a melhor é o motorista do Ka Sport, que ainda tem tempo de apagar o pavio. Além da agilidade, esse desafio serve para mostrar que o Ka Sport vem completo de série, equipado com sistema MyConnection com MP3, Bluetooth e USB.
Ford Ka Sport x Dragster – Na disputa entre um Ka Sport e um dragster, os dois veículos partem, só que para o lado errado. Usando sua dirigibilidade e capacidade de frenagem, o Ford Ka Sport consegue manobrar rapidamente para o lado certo e cruza primeiro a linha de chegada, parando à beira de um precipício. O Dragster chega logo depois, mas não consegue parar e protagoniza um voo fantástico.
Ford Ka Sport x Foras da Lei – Era para ser uma corrida entre um Ka Sport e um competidor, mas dois foras da lei aproveitam a oportunidade para tentar roubar os veículos. O outro carro é facilmente aberto, o fora da lei dá a partida e vai embora. Mas o que tenta abrir o Ka Sport não consegue e o alarme é acionado, atraindo a polícia que o pega em flagrante. O episódio destaca que, além de ser um carro seguro, o Ka Sport possui alarme com controle remoto de série.
Ford Ka Sport x Mustang – Em uma corrida entre um Ka Sport e um Mustang, os dois carros arrancam ao mesmo tempo, mas o Ka Sport sai na frente. Como? Para retardar a saída do Mustang, a produção joga um balde de água com sabão nas rodas traseiras e desligam o controle de tração do carro, sem o piloto saber. Ao cruzar a linha de chegada os dois carros tem que fazer uma manobra rápida de estacionamento. O Ka Sport faz a manobra e entra perfeitamente na vaga. O Mustang também faz a manobra, mas não cabe na vaga e derruba os cones. Além de mostrar que o Ka Sport é compacto e potente, o vídeo mostra que o carro tem a melhor relação peso potência da categoria, com 107,3 cv.
Veja os vídeos pelos links abaixo
Ka Sport vs Mustang http://www.youtube.com/watch?v=TVYWVAYlvMs
Ka Sport vs Fora da Lei http://www.youtube.com/watch?v=CJVXmiNkGgk
Ka Sport vs Dinamite http://www.youtube.com/watch?v=oXKncH6sjyk
Ka Sport vs Tonel http://www.youtube.com/watch?v=APJD_Ig1BZQ
Ka Sport vs Dragster http://www.youtube.com/watch?v=5Q7-HVEN-xg
Obs: Matéria enviada pela assessoria de imprensa da montadora
Versão hatch do K2 é flagrada na China novamente
Pagani, Koenigsseg e Spyker dão adeus ao Brasil
As primeiras medidas adotadas pelo dono da Platinuss, o empresário Natalino Bertin Júnior, foi a demissão de toda equipe de vendas e o fechamento da única revenda aberta, localizada na Av. Europa, em São Paulo.
A intenção do empresário daqui pra frente é investir na construção civil, mas há uma forte chance dele ainda continuar investindo no setor automotivo. Pessoas próximas dizem que ele está prestes a trazer os modelos da Saab ao país.
O acordo já foi assinado com os dois grupos de chineses que compraram a marca recentemente e a primeira revenda será aberta até o fim do ano na Av. Brasil. Os dois primeiros modelos a chegar ao país serão o utilitário 9-4X e 9-5, nas versões hatch e sedã.
Fonte: Carsale
yamaha, eropa Merah putih
Citroën DS3 é flagrado no Brasil
Além do DS3, outros dois integrantes da família DS: o DS4 e o DS5 também desembarcam no ano que vem aqui no Brasil. O primeiro é uma espécie de versão anabolizada do hatch médio C4 e o segundo é um crossover híbrido que começa a ser vendido no começo do ano que vem na Europa.